gibidir bide hele geri vites olayi kopartir. vitesi hem bastirip hem sola hemde geriye çekmek (tabi amuda kalkilip dalkalkarkartalsarkarkartalsarkardalkalkar denilirken yapilmalidir bu hareketler yoksa geri vitase geçmez) gerekir.
4. eksiden okul servisi olarak kullanilan araba. ilk okul servisi yapilirsa 20 30 orgrenci sigdirilabilir.
5. çiftçi kesiminin eşek niyetine kullandığı renault modeli. bir nevi modern eşek şekli. bağa sür bahçeye sür. nereye sürersen giden rampalarda şişen 10 insan oğlunu bagaj dahil doluşabileceği uçan teneke.
6. üretimi durdurulan fakat çiftçiler tarafından yüksek bir arzuyla tekrar üretilmesi istenen sağlam ve basit otomobil modeli
7. iç anadolu ve karadeniz bölgesinde en çok satan otomobil. öyleki hem traktör hem jip hem de aile arabası. bu aralar modifiye bile yapılıyor binek türünde olanlara
bide bu resim var ki adamlar olayı bitirmiş.
8. hayatımın arabasıdır bu..
kendimi bildim bileli beni benden alan kışın ısınmaya yazın serinlemeyen ruhsatında beygir olarak* 60.5* yazan şahane araba.. çiftçinin dostudur toros rakibi yoktur zira tofaşın kartalı torosun yarısı bile etmez.. yalnız direksiyonu çok serttir adeta törenle döner kullananda kas yaptırır deli eder..
9. avrupa'ya ihraç edilen ilk arabamız.
10. üreticinin eksiğini gören bir girişimcinin verdiği gazete ilanında ''toroslara merkezi kilitelektrikli cam takılır'' yazıyordu
11. sw kısmının genelde çocuklara tahsis edildiği araç...uzun yolda arkadasındaysanız eğer bol bol el sallayan çocuklara raslayabilirsiniz.
12. kullanmayı adam gibi bildiğim tek araba. aslında çokta zor değildir kullanması. traktör kullanan herkes onu rahatlıkla kullanabilir.
eğer arkasına yaklaşık bir 500 kg atacaksanız dikkatli olmalısınız. çünkü o direksiyon birden yumuşuyor ve araba eğer dikkat etmezseniz yolda kendi kafasına göre hareket etmeye başlıyor.
çok güzel patinaj çeker. önden çekişli olduğu için toprak yollarda patinaj attırıp arabanın önünün nasılda güzel kaydığını hissedebilirsiniz.
torosumuzu asla şehir trafiğinde uzun süre kullanmayın. araba yavaş hareket ettiğinde hareret epey bir artıyor.
sabahları yaz ya da kış farketmez mutlaka cikleyele çalıştırın. motoru yormazsınız.
3 ayda bir mutlaka bujileri ve filtreyi değiştirin. platin ayarı yaptırın. mümkünse tanıdık bir yerde yaptırın.
13. araba kullanmayı öğrendiğim ve ilk defa kaza yaptığım araç modelidir. turkihs jeep hem de en kralından tam bir 4x4 özelliğe sahip müthiş bir arabadır. dağ dere tarla nereye isterseniz rahatlıkla gidebileceğiniz bir binek araba modelidir. bence üretimine tekrar başlanmalıdır.
14. çok basit bir yürüyen aksama sahip tümüyle türkiyede üretilen daha doğrusu üretilmiş olan otomobil. ucuz olması için yüksek teknoloji gerektirmeyen basit parçalarla imal edilmiştir. önemli aksamlarda kaliteye dikkat edildiğinden çok zor bozulan bozulsa bile tamiri ucuz ve kolay olan bir otomobildir. bu özelliğinden dolayı 4x4 otomobillerle gidilebilen yollarda bile rahatça gidebilir. yolların pekte övünülecek gibi olmadığı kırsal alana uygun bir taşıttır.
15. haci murat anadol ve kus serisi gibidir efsanedir.
direksiyon simidi vites kolu ve el freni üçlüsüyle rahatlıkla kol kasi geliştirilebilir işlevseldir.
ve beyazdır.
__________________